Persbericht Walk into the Light

Photo 1605167230279 F41417da905b

Taboe om te praten over suïcidale gedachten doorbreken

Samen wandelen naar het licht; 2de editie Walk into the light

Vught– Samen wandelen vóór zonsopgang naar het licht, verhalen delen, contact maken, verbinding voelen, bezinning of misschien wel volledig in stilte. Op maandag 11 september a.s. organiseert het Herstelpunt van Reinier van Arkel in samenwerking met het Netwerk Ervaringsdeskundigen Suïcide Preventie (NESP) de tweede editie van ‘Walk into the Light’bij de IJzeren man in Vught.

Taboe doorbreken

Doel van de wandeling is aandacht te vragen voor en te geven aan mensen die zelf te maken hebben met suïcidale gedachten, hun naasten en stil te staan bij mensen die door suïcide om het leven zijn gekomen. Er rust nog altijd een taboe op het praten over zelfdoding terwijl een gesprek de opening tot een oplossing kan zijn.

Verbondenheid

Je verbonden voelen met anderen is een belangrijk aspect in het tegengaan van suïcidale gedachten.Walk into the light is bedoeld om die verbondenheid te tonen, om die aandacht te geven. Iedereen die zich op welke wijze dan ook verbonden voelt met het onderwerp is van harte welkom om deel te nemen.

Campagne 1K Z1E J3, 113 Zelfmoordpreventie

De gemeente Vught besloot onlangs middelen vrij te maken voor de plaatsing van een ‘1K Z1E J3’bankje bij de IJzeren Man in Vught. De bankjes zijn een campagne van 113 Zelfmoordpreventie en bedoeld als plek om even de tijd te nemen om met elkaar te zien en te horen hoe het werkelijk met iemand gaat.

Heb je zelf suïcidale gedachten? Bel naar 0300-113 (113 Zelfmoord preventie).

Praktische informatie

Maandag 11 september 06.00 uur De IJzeren Man, Bosweg 43 Vught. De wandeling is ongeveer twee kilometer en na afloop is er een gezamenlijk ontbijt en de mogelijkheid om te blijven en verhalen met elkaar te delen. Deelname is gratis. Vooraf aanmelden is wenselijk: https://walkintothelight.nl/den-bosch-noord-brabant-2023/